tirsdag 5. februar 2013

Rapport fra en treningstur i skogen, Viggja 3. februar.

Kompis finnes i samstand med Aqua i nederst i et hogstfelt. Jeg avstandsreiser, Kompis går villig på. Mye mer motvillig kommer en stor ØRN flygende nedover mot hundene. Den klarer ikke å få høyde på flygingen sin, så den lander baksende ned mot hundene. Der er det nå tre stykker vorstehre da Liliedugg som tidligere gikk lydig bak, hadde kjapt forlatt den posisjonen. Jeg brøler til hundene for å få de bort fra ørna, det dempet de litt. Takker meg selv for meget skjelden å BRØLE til hundene... Ørna får til slutt bakset seg inn i skogen og jeg får kontroll på de tre som hadde til hensikt å avlive skadet vilt. Jeg binder hundene til et tre, og går inn i skogen får å se etter ørna. Der var den, jeg tok et bilde mens den bakset seg bort fra meg. Lot det stakkars dyret være i fred, og gikk tilbake til de blodtørstige. Hjemturen foregikk koblet.
Varslet selvfølgelig viltnemnda når jeg kom hjem.

Lindis, Kompis, Aqua og Liliedugg

Så fikk jeg en telefon fra Viltnemda som kunne fortelle at mandag ble den hentet og tatt hånd om av Viltnemda i Skaun. Hun har ikke tatt til seg så mye føde enda, så hvordan det går med henne vil tiden vise. Vi ønsker henne lykke til, og god bedring :-)


Kompis var den som var minst ivrig på å ta ørna av dage. Har har den bakset seg inn i skogen, og jeg hadde fått tatt opp fotoapparatet.


Fikk ikke noen bra bilder av ørna inne i skogen. Ville ikke skremme den mere en den allerede var heller.


De blodtørstige og fornermede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar